bloggerii, despre site-urile lor București recomandări

Jovi Ene, despre filme-carti.ro

scris de citestema.ro

Este Project Manager al site-ului filme-carti.ro, care împlineşte zilele acestea 10 ani, şi scrie aici din 17 august 2009. Jovi Ene răspunde chestionarului citestema.ro, o rubrică nouă prin care vă propunem să cunoaşteţi câte ceva din „background”-ul site-urilor româneşti de cultură.

Jovi Ene, filme-carti.ro

Ce vechime are site-ul şi ce fel de articole şi-a propus să găzduiască?

M-ai prins chiar când organizez mici petreceri online (articole, concursuri) cu prilejul aniversării de zece ani. După ce timp de 1 an și jumătate (din ianuarie 2008) am avut un blog personal pe blogspot, am decis alături de un prieten să lansăm un site, care să găzduiască recenziile mele la filmele văzute și cărțile citite. Am publicat primul articol pe filme-carti.ro pe 17 august 2009 și, curând, am adunat în jurul meu câțiva prieteni cu care am împărtășit aceeași pasiune. Așadar, sunt 10 ani sâmbătă.

Desigur, treptat echipa s-a mărit, unii colaboratori au plecat, alții au rămas alături pentru toată perioada, uniți de pasiunea pentru cărți și filme, pentru cultură în general. Acum nu e vorba doar despre cărți (care „vin” însă cu majoritatea articolelor) sau despre filme, ci și despre spectacole de teatru, concerte, festivaluri, impresii de călătorie sau chiar, deși mai rar, editoriale despre Simona Halep și politica zilei.

Cum este structurată „redacţia” şi câţi colaboratori aveţi?

În acest moment, redacția filme-cărți are un număr de 13 persoane implicate în alcătuirea articolelor publicate. Sunt 12 editori și un IT-ist, de vârste diferite (între 16 și 74 de ani), răspândiți în toată țara și lumea (București, Câmpina, Iași, Israel, SUA), de profesii total diferite (majoritatea din afara lumii literare: arhitecți, ingineri, juriști, corporatiști etc.). În plus, eu sunt și Project Manager, încercând să fiu interfața redacției cu partenerii și prietenii site-ului. Desigur însă că deciziile importante se iau în cadrul echipei.

Sub ce formă vă recompensaţi colaboratorii?

Pentru moment, beneficiile sunt exclusiv culturale. Partenerii noștri, unii dintre ei aflați aproape de la început alături de noi, oferă periodic produse culturale despre care să scriem, fie că e vorba de cărți, de invitații la filme sau la festivaluri de literatură, film sau muzică.

Nu este însă un lucru care trebuie permanentizat sau, mai bine zis, el trebuie însoțit și de beneficii financiare, pentru că: este normal ca beneficiile financiare să fie reciproce; este de dorit ca cei mai buni bloggeri, de la cele mai bune bloguri culturale, să fie recompensați pentru lucrurile bune pe care le scriu; partenerii trebuie să înțeleagă că un site nu se întreține din parteneriate sub formă de barter, având mereu nevoie de investiții.

Care sunt cele mai citite trei articole de pe site?

Top 10 locuri de vizitat în Atena, un articol pe care l-am scris înainte să vizitez orașul și studiam terenul, are 60.000 de vizitatori;

Top 10 cele mai bune filme văzute pe Netflix în decembrie 2017 sau prima mea experiență cu Netflix, după prima lună de abonament – 57.000 de vizitatori; apoi nu am mai ținut pasul cu 10 sau mai multe filme pe lună, dar articolele de genul sunt în continuare printre cele mai citite;

Top 10 cele mai bune cărți citite în 2014, un obicei în serie pe care l-am păstrat – 53.000 de vizitatori.

Ce categorie de articole are cel mai mare succes?

După cum se vede și la răspunsul precedent, cele mai vizualizate articole sunt topurile de orice fel, fie de cărți, fie de filme sau cele în care propunem ghiduri turistice ale unor regiuni, din Grecia, Panama sau de oriunde. Plus concursurile. Nu cred că vom scăpa de acest lucru prea curând, pentru că cei mai mulți cititori ai unor bloguri nu caută o recenzie scrisă cu trudă, ci informații generale sau… senzaționalul.

Cât de importante sunt, pentru site, conturile de pe reţelele sociale? Aduc ele mai mulţi cititori pentru articole?

Social media este o sursă importantă de vizitatori pentru filme-cărți.ro. Ne-am concentrat exclusiv pe Facebook până acum, după ce Twitter-ul a devenit lipsit de relevanță pe piața românească, urmând ca în viitorul apropiat să deschidem și o pagină pe Instagram. Cu toate acestea, deși social media aduce vizitatori și o interacțiune mai directă cu aceștia, peste 75% din traficul site-ului este organic, vine din motoarele de căutare.

O direcţie „strategică” importantă pentru site, în perioada următoare?

Vrem, în primul rând, să ne păstrăm linia și să rezistăm; să scriem cât mai mult despre filme și despre cărți, despre lucrurile care ne plac la ele sau nu ne plac; să ne păstrăm echidistanța și să scriem sincer despre lumea culturală, încercând să aducem în fața cititorilor păreri personale fără partizanat și fără părtinire, așa cum aceștia s-au obișnuit. Desigur, ne mai dorim să strângem alături și mai mulți colaboratori de calitate, pentru a acoperi mare parte din evenimentele culturale importante din București și din țară.

despre autor

citestema.ro

Citeşte-mă! Citeşte, mă!

adaugă un comentariu

scrie un comentariu