Mihail Victus, co-fondator şi administrator al site-ului LiterNautica, răspunde chestionarului citestema.ro adresat blogurilor şi site-urilor de literatură. Însoţim răspunsurile sale de o invitaţie: LiterNautica are, aşa cum spune şi Mihail Victus, foarte multe proze de calitate. Accesaţi şi citiţi.
Ce vechime are site-ul şi ce fel de articole şi-a propus să găzduiască?
Cel mai vechi articol publicat pe site datează din decembrie, 2014. LiterNautica a luat formă în urma unor discuții cu Cornel Bălan. Ne gândeam noi pe vremea aia că ar prinde bine un portal de literatură, care să funcționeze, în primul rând, ca un fel de cenaclu. Așa că el a venit cu finanțarea iar eu cu munca de construcție și de grafică a proiectului. Înainte de lansarea oficială, reușisem să cooptăm o mână de oameni, la fel de entuziasmați. Între timp, din vechea echipă am rămas doar eu și cu el. Site-ul a dus-o vreo doi ani în formatul ăla. A fost o activitate care până la urmă ne-a epuizat și ne-a determinat să schimbăm strategia. Acum, LiterNautica semănă mai mult cu o revistă. Iar noi am devenit ceva mai selectivi în privința propunerilor de publicare. Conținutul e predominat de texte de proză, dar avem și alte rubrici (editoriale, recenzii de carte și film, interviuri etc.), la care fiecare contribuie în funcție de cum îi permite timpul. Primim pe mail multe creații literare, pentru publicare. Cam jumătate din ele, sau mai puțin, ajung pe site.
Cum este structurată „redacţia” şi câţi colaboratori aveți?
Odată cu restructurarea proiectului, în echipă au fost cooptați oameni de care suntem mândri să-i putem numi colegi/coechipieri (laureați cu premii literare importante, inventatori de curente literare, publicați în cele mai bune reviste și la cele mai cunoscute edituri etc.). Suntem în jur de cincisprezece editori și colaboratori și cu toții facem voluntariat.
Totuşi, cum vă recompensați colaboratorii?
Doar cu recunoștință, deocamdată. LiterNautica e și proiectul lor, al celor care au muncit să-l aducă până în punctul ăsta. Dar site-ul poate fi privit totodată și ca o rampă de promovare. Utilizatorii activi devin mai vizibili. Au la dispoziție un spațiu în care își pot face vocea „auzită”.
Care sunt cele mai citite trei articole de pe site?
Nu am fost curios de asta până acum. Trecând cu vederea concursurile, care au avut cele mai multe accesări, am descoperit următoarele texte:
– o proză: http://liternautica.com/mic-dictionar-de-metafore/
– o recenzie de serial: http://liternautica.com/serialul-vikings-inadvertente-istorice/
– o recenzie de carte: http://liternautica.com/spre-far-virginia-woolf/
Ce categorie de articole are cel mai mare succes?
Indiferent de tipul articolului, cele mai accesate sunt textele care abordează teme actuale (sau de sexualitate, ceea ce nu-i o surpriză). Dacă vorbim strict de categoria cu cele mai multe postări, creațiile literare conduc detașat.
Cât de importante sunt, pentru site, conturile de pe reţelele sociale? Aduc ele mai mulţi cititori pentru articole?
Sunt importante, dar nu chiar atât de mult pe cât s-ar crede. Utilizatorii rețelelor sociale preferă mai degrabă imaginile amuzante decât citirea unei povestiri bune, de exemplu. Dar desigur că au și avantajele lor. Mai ales când sunt „unse” cum trebuie.
O direcţie „strategică” importantă pentru site, în perioada următoare?
Vom continua în formatul actual. Publicăm, citim, anunțăm vreun concurs. Ușor-ușor poate vom implementa și mai mult formatul de revistă. Obiectivul suprem ar fi să obținem o promovare și să lansăm o variantă tipărită a revistei, care să cuprindă articole și proze de cea mai bună calitate. Avem destule de-astea – o afirm cât se poate de obiectiv.
scrie un comentariu