polirom.ro

Bună, sunt Iulia Nani şi mă fascinează tot ce este în capul oamenilor, ce îi motivează, ce îi sperie şi ce îi determină să ia decizii şi să se comporte (sau nu) într-un anume fel. Astăzi vreau să te invit cu mine în mintea complexă – şi un pic sărită de pe fix! 😉 – a Victoriei, protagonista romanului meu de debut, „Cine nu e gata”.

Victoria s-a săturat de viața în corporație și de tot ce presupune aceasta: management rigid, colegi nepăsători, imposibilitatea de a-și pune în aplicare inițiativele profesionale. În momentul în care frustrarea atinge cel mai înalt nivel, iar Victoria simte cum epuizarea de la muncă îi răpește orice bucurie a vieții, se hotărăște să devină consilier de carieră și să ajute oamenii să-și schimbe obiceiurile proaste și gândirea. În același timp divorțează de soțul său. Singura ființă care îi rămâne mereu alături și pe care o iubește necondiționat este motanul său, Mango.

Dar noul job nu este deloc cum se aștepta. Nu își poate motiva clienții, așa că apelează la o metodă cel puțin ciudată de coaching: cu forța. Bazându-se pe manipulare, șantaj și chiar răpire, Victoria își atrage clienții în capcane neașteptate, îi obligă să își schimbe viața peste noapte și să ia deciziile pe care le tot amânau. Succesul său aparent este înșelător, iar greșelile pe care începe să le facă îi amenință cariera și… chiar viața. Până unde va merge?

De ce am scris „Cine nu e gata”? În primul şi-n primul rând, pentru că îmi place să duc lucrurile la absurd. 😊 M-a amuzat ideea unui consultant de carieră care recurge la mijloace disperate pentru a-şi convinge clienţii să facă ceea ce au de făcut pentru a-şi schimba viaţa în bine. Am văzut cu ochii minţii acţiunea cărţii, ca pe un film, am transpus-o în cuvinte şi sper din tot sufletul să fie la fel de distractivă şi pentru cititori, mai ales că am ,,piperat-o” şi cu încurcăturile sentimentale ale protagonistei.

Recunosc că am avut şi intenţii cu bătaie mai lungă. Una dintre ele a fost să transmit o parte din cunoştinţele mele despre vorbit în public, branding personal, motivaţie şi alte subiecte ,,serioase” sub formă de storytelling, adică nu într-un manual sau curs cu aspect oficial, ci încorporate într-o poveste despre oameni care încearcă să avanseze profesional şi să se descurce prin hăţişurile corporatiste. Cititorii care lucrează în corporaţii vor recunoaşte, cu siguranţă, unele situaţii prezentate în carte, iar cei care nu lucrează în corporaţii pot profita de ocazie ca să afle cu ce s-ar putea confrunta. 😊

O altă intenţie a fost să trag un semnal de alarmă asupra fenomenului de burnout. Epuizarea fizică şi mentală provocată de munca în exces, fără un sentiment al scopului şi fără o satisfacţie care să treacă dincolo de partea financiară, este tot mai frecventă – şi, se pare, amplificată chiar în această perioadă în care trăim, a pandemiei şi a lucrului de acasă. Este important să recunoaştem semnalele la noi înşine şi la cei din jur şi să nu ne lăsăm angrenaţi, de la bun început, într-o maşinărie care ne cere să muncim dincolo de limitele noastre.

Nu în ultimul rând, am vrut să lansez o invitaţie să medităm la întrebarea ,,Poţi schimba pe cineva cu forţa?”. Indiferent că eşti life coach, consilier de carieră sau un simplu om care vede la cei dragi un comportament neconstructiv (de amânare, evitare, văicăreală, autovictimizare…), până unde crezi că ai dreptul să mergi cu sfaturile, sugestiile, cicăleala şi… faptele?

Aşadar, te las pe tine, cititorule, să decizi dacă Victoria, personajul principal din „Cine nu e gata”, a procedat corect – sau care este punctul unde a depăşit limitele.

Cartea a fost lansată în luna februarie 2021 la editura Bookzone şi poate fi achiziţionată de aici:


DESPRE AUTOARE

Iulia Nani are o experienţă de 20 de ani în marketing şi comunicare, în companii naţionale şi multinaţionale, dar şi freelance şi în mediul ONG. În paralel, este traducătoarea a 19 cărţi, majoritatea din domeniul ştiinţelor sociale. Absolventă de Limbi Străine, şi-a completat studiile cu un Master în Marketing şi o certificare internaţională în Neuromarketing, disciplina care combină cele mai noi descoperiri din neuroştiinţe cu marketingul. În prezent este Communication Manager la HR Club, cea mai importantă asociaţie a profesioniştilor de HR din România.


Textele de la rubrica „Scriitorii, despre cărţile lor” sunt scrise de autorii cărţilor respective pentru site-ul citestema.ro. Preluarea se poate face cu menţionarea sursei şi link către articol.

carturesti.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here